Dział podstawy programowej

Efekty kształcenia. Uczeń:

Sieci komputerowe.

– pozna znaczenie i funkcję, jaką w sieciach pełnią serwery i hosty

– nauczy się konfigurować lokalną sieć komputerową

– pozna różne sposoby bezprzewodowego łączenia komputerów

Opracowania rozwiązań problemów wybranymi aplikacjami.

– nauczy się wykorzystywać chmury i komunikatory do organizacji pracy w zespole

– zrealizuje zespołowo w chmurze projekt tutoriala na wybrany temat

– nauczy się projektowania i formatowania obszernych dokumentów i wykorzystania do ich edycji zawansowanych narzędzi, takich jak numerowanie tabel, ilustracji, tworzenia ich spisów itp. w różnych edytorach tekstu

– użyje narzędzi edytorów tekstu i czytników plików PDF do poprawiania i recenzowania dokumentów tekstowych

– nauczy się recenzowania tekstów w edytorach z użyciem narzędzi

– pozna i zastosuje mechanizm OLE łączenia tekstów

Rozwijanie kompetencji społecznych.

– pozna sposoby na pokonywanie barier z dostępem do edukacji i pracy za pomocą chmur i platform e-learningowych

– zostanie zainspirowany zastosowaniem platform i chmur

– nauczy się tworzyć proste kursy e-learningowe z testami itp.

– pozna zasady administrowania platformą e-learningową

– pozna zasady tworzenia zasobów e-learningowych

Bazy danych.

– pozna niektóre komputerowe i internetowe bazy danych

– pozna podstawy tworzenia relacyjnych baz danych z zastosowaniem Office Base i Access

– pozna funkcje i zastosowanie poszczególnych elementów struktury bazy danych oraz relacji między nimi

– utworzy relacyjną bazę danych złożoną z wielu tabel

– utworzy kwerendy w bazie danych

– nauczy się tworzyć bazy danych w arkuszu kalkulacyjnym

– utworzy wirtualny serwer

– pozna i użyje języka SQL do tworzenia baz danych, kwerend i raportów

– pozna instrukcje modyfikujące bazę w SQL

– utworzy kopie zapasowe bazy danych

– pozna sposoby gromadzenia i sortowania informacji w arkuszu kalkulacyjnym

– pozna zaawansowane metody przeszukiwania internetowych baz danych

Programowanie stron internetowych.

– pozna podstawy języka HTML, w tym tabele, umieszczanie na stronie ilustracji, odnośników, elementów animowanych itp.

– zastosuje tabele w kodzie HTML

– pozna składnię stylów CSS, w tym dziedziczenie i pozycjonowanie elementów

– zapozna się z różnymi systemami zarządzania treścią (CMS)

– w ramach projektu zespołowego utworzy stronę internetową za pomocą CMS WordPress z uwzględnieniem doboru skórek, wypełniania treścią i zarządzania z poziomu zaplecza.

– przetestuje i opublikuje stronę w internecie

– zastosuje skrypty, stałe i zmienne, instrukcje warunkowe, pętle, tablice, obsługę formularzy i funkcje w języku PHP

Algorytmy i programowanie.

– pozna metody bąbelkową i „przez wstawianie” porządkowania liczb

oraz inne sposoby rozwiązania tego problemu

 – utworzy algorytm generowania wyrazów ciągu Fibonacciego

– pozna w praktyce cechy metod iteracyjnej i rekurencyjnej oraz różnice pomiędzy nimi

– porówna obie metody na przykładzie

– pozna metodę binarnego wyszukiwania porządkowania zbioru

– pozna algorytm wyznaczania miejsc zerowych funkcji metodą połowienia

– pozna algorytm obliczania przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego

– pozna metody iteracyjną i rekurencyjną potęgowania liczb

– pozna algorytmy działań arytmetycznych na liczbach w postaci binarnej

– pozna algorytm obliczania przybliżonej wartości liczby pi