Podano poniżej zagadnienia opracowano w oparciu o rekomendowany podręcznik bez określania ilości godzin przeznaczonych na ich realizację,  gdyż różne treści realizowane będą na różnej ilości godzin w zależności od tempa pracy w grupie uczniowskiej.

UWAGA: Wszystkie niezbędne materialy do realizacji nauczanych treści dostarczone zostaną uczniom w postaci elektronicznej. Podręcznik należy traktować jako materiał uzupełniający, ew. do pracy własnej ucznia i nie będzie potrzebny podczas zajęć prowadzonych w szkole.


  1. Organizacja pracy - przechowywanie zasobów w chmurze.
  2. Bądź uczciwy, czyli przestrzeganie prawa w świecie informatyki.
  3. Edycja tekstu - podstawowe zasady rozmieszczanie tekstu etc.
  4. Dokument typu publikacja, zestawienia, tabele.
  5. Pobieranie informacji z dokumentów PDF (strony, tekst, grafika)
  6. Modyfikacja zawartości dokumentów PDF
  7. Algorytmika i programowanie - niezbędne podstawy.
  8. System dwójkowy, szesnastkowy.
  9. Struktura programu C++. Źródło danych oraz wyprowadzanie wyników
  10. Konstrukcje pętli FOR(), WHILE(), DO... WHILE()
  11. Zmienne tablicowe, indeksowe. Funkcje.
  12. Rozwiązywanie typowych zadań (NWD, NWW). Liczby pierwsze - generator LP.
  13. Ciągi. Fibbonaci. Inne ciągi rekurencyjne dane wzorem.
  14. Szyfrowanie - wprowadzenie na przykładzie szyfru Cezara..
  15. Szyfrowanie z kluczem - symetryczne
  16. Szyfrowanie z kluczem - asymetryczne
  17. Anagramy. Wyszukiwanie, budowanie.
  18. Odwrotna Notacja Polska
  19. Arkusz kalkulacyjny (AK) - działania na "czasie".
  20. AK - typowe zadania z wykorzystaniem formuł logicznych.
  21. AK - prezentacja wyników
  22. Grafika bitmapowa (GB) - edytor Gimp.
  23. GB - Retusz zdjęć (oczy, włosy, cera, zęby)
  24. GB - Retusz starych zdjęć.
  25. GB - Efekty specjalne. Przeźroczystość, kolaż.
  26. Grafika wektorowa (GW) - edytor Inkscape
  27. GW - Tekst. Efekty specjalne.
  28. GW - Własne zadanie projektowe – Logo, baner etc.

Uwagi o ocenianiu.

Ocenianiu podlegać będą przede wszystkim pliki prac:
a) wykonywanych samodzielnie przez uczniów w trakcie zajęć, 
b) podanych jako zadania do wykonania w domu,
c) będące inicjatywą własną uczniów.

Ocenianiu podlegać będzie także zaangażowanie ucznia w trakcie trwania zajęć. W takim wypadku uczniowie mogą otrzymywać oceny bardzo dobre i celujące o ile zaangażowanie będzie skuteczne i twórcze a nie jedynie odtwórcze.

Ocena celująca podsumowująca pracę całoroczną może być wystawiona uczniom, którzy w przeciągu roku szkolnego otrzymali z wszystkich ocen średnią arytmetyczną co najmniej bardzo dobry a ich zaangażowanie w trakcie zajęć będzie wyraźnie pozytywnie zauważalne.