Podano poniżej zagadnienia opracowano w oparciu o rekomendowany podręcznik bez określania ilości godzin przeznaczonych na ich realizację, gdyż różne treści realizowane będą na różnej ilości godzin w zależności od tempa pracy w grupie uczniowskiej.
UWAGA: Wszystkie niezbędne materialy do realizacji nauczanych treści dostarczone zostaną uczniom w postaci elektronicznej. Podręcznik należy traktować jako materiał uzupełniający, ew. do pracy własnej ucznia i nie będzie potrzebny podczas zajęć prowadzonych w szkole.
- Organizacja pracy - przechowywanie zasobów w chmurze.
- Bądź uczciwy, czyli przestrzeganie prawa w świecie informatyki.
- Edycja tekstu - podstawowe zasady rozmieszczanie tekstu etc.
- Dokument typu publikacja, zestawienia, tabele.
- Pobieranie informacji z dokumentów PDF (strony, tekst, grafika)
- Modyfikacja zawartości dokumentów PDF
- Algorytmika i programowanie - niezbędne podstawy.
- System dwójkowy, szesnastkowy.
- Struktura programu C++. Źródło danych oraz wyprowadzanie wyników
- Konstrukcje pętli FOR(), WHILE(), DO... WHILE()
- Zmienne tablicowe, indeksowe. Funkcje.
- Rozwiązywanie typowych zadań (NWD, NWW). Liczby pierwsze - generator LP.
- Ciągi. Fibbonaci. Inne ciągi rekurencyjne dane wzorem.
- Szyfrowanie - wprowadzenie na przykładzie szyfru Cezara..
- Szyfrowanie z kluczem - symetryczne
- Szyfrowanie z kluczem - asymetryczne
- Anagramy. Wyszukiwanie, budowanie.
- Odwrotna Notacja Polska
- Arkusz kalkulacyjny (AK) - działania na "czasie".
- AK - typowe zadania z wykorzystaniem formuł logicznych.
- AK - prezentacja wyników
- Grafika bitmapowa (GB) - edytor Gimp.
- GB - Retusz zdjęć (oczy, włosy, cera, zęby)
- GB - Retusz starych zdjęć.
- GB - Efekty specjalne. Przeźroczystość, kolaż.
- Grafika wektorowa (GW) - edytor Inkscape
- GW - Tekst. Efekty specjalne.
- GW - Własne zadanie projektowe – Logo, baner etc.
Uwagi o ocenianiu.
Ocenianiu podlegać będą przede wszystkim pliki prac:
a) wykonywanych samodzielnie przez uczniów w trakcie zajęć,
b) podanych jako zadania do wykonania w domu,
c) będące inicjatywą własną uczniów.
Ocenianiu podlegać będzie także zaangażowanie ucznia w trakcie trwania zajęć. W takim wypadku uczniowie mogą otrzymywać oceny bardzo dobre i celujące o ile zaangażowanie będzie skuteczne i twórcze a nie jedynie odtwórcze.
Ocena celująca podsumowująca pracę całoroczną może być wystawiona uczniom, którzy w przeciągu roku szkolnego otrzymali z wszystkich ocen średnią arytmetyczną co najmniej bardzo dobry a ich zaangażowanie w trakcie zajęć będzie wyraźnie pozytywnie zauważalne.