UWAGI:

  • Wszystkie niezbędne materialy do realizacji nauczanych treści dostarczone zostaną uczniom w postaci elektronicznej. Podręcznik należy traktować jako materiał uzupełniający, ew. do pracy własnej ucznia i nie będzie potrzebny podczas zajęć prowadzonych w szkole.
  • Podano poniżej zagadnienia opracowano w oparciu o rekomendowany podręcznik bez określania ilości godzin przeznaczonych na ich realizację,  gdyż różne treści realizowane będą na różnej ilości godzin w zależności od tempa pracy w grupie uczniowskiej.

Tematyka zajęć, PSO, regulamin pracowni
Bądź uczciwy - prawa użytkownika
Bezpieczeństwo zasobów
Praca z tekstem
   Edycja tekstu - podstawowe zasady
   Edycja tekstu - dokument typu publikacja
   Edycja tekstu – zestawienia, tabele.
   Edycja tekstu – dokumenty typu podanie, zażalenie itp.
Dokumenty PDF
   Pobieranie informacji z dokumentów PDF (strony, tekst, grafika)
   Modyfikacja zawartości dokumentów PDF
Edytor graficzny wektorowy (Inkscape)
  Obiekty w edytorze wektorowym. Efekty specjalne.
  Tekst w edytorze wektorowym.
Edytor rastrowy (Gimp).
  Retusz fotografii.
  Zmiana koloru oczu, włosów.
Edytor dźwięku (Free Audio Editor)
  Efekty specjalne FAE (wyciszanie, pogłaśnianie, miksowanie)
  Pobieranie ścieżek dźwiękowych z zasobów YT.
Sieci komputerowe
  Topologie, nazewnictwo komponentów sieciowych.
  Podstawowe polecenia diagnostyczne
Strony internetowe
  Style w stronach internetowych.
  Konstrukcje stron opartych na systemach zarządzania treścią.
Prezentacje
  Prezentacje interaktywne
Arkusz kalkulacyjny (AK)
  Typowe problemy do rozwiązania przy pomocy AK
  Formuły logiczne, "operacje" na czasie, prezentowanie wyników
ELearning w praktyce.
  Przegląd platform (Classromm, Office 365, Moodle)

Uwagi o ocenianiu.

Ocenianiu podlegać będą przede wszystkim pliki prac:
a) wykonywanych samodzielnie przez uczniów w trakcie zajęć, 
b) podanych jako zadania do wykonania w domu,
c) będące inicjatywą własną uczniów.

Ocenianiu podlegać będzie także zaangażowanie ucznia w trakcie trwania zajęć. W takim wypadku uczniowie mogą otrzymywać oceny bardzo dobre i celujące o ile zaangażowanie będzie skuteczne i twórcze a nie jedynie odtwórcze.

Ocena celująca podsumowująca pracę całoroczną może być wystawiona uczniom, którzy w przeciągu roku szkolnego otrzymali z wszystkich ocen średnią arytmetyczną co najmniej bardzo dobry a ich zaangażowanie w trakcie zajęć będzie wyraźnie pozytywnie zauważalne.