UWAGI:
- Wszystkie niezbędne materialy do realizacji nauczanych treści dostarczone zostaną uczniom w postaci elektronicznej. Podręcznik należy traktować jako materiał uzupełniający, ew. do pracy własnej ucznia i nie będzie potrzebny podczas zajęć prowadzonych w szkole.
- Podano poniżej zagadnienia opracowano w oparciu o rekomendowany podręcznik bez określania ilości godzin przeznaczonych na ich realizację, gdyż różne treści realizowane będą na różnej ilości godzin w zależności od tempa pracy w grupie uczniowskiej.
Tematyka zajęć, PSO, regulamin pracowni
Bądź uczciwy - prawa użytkownika
Bezpieczeństwo zasobów
Praca z tekstem
Edycja tekstu - podstawowe zasady
Edycja tekstu - dokument typu publikacja
Edycja tekstu – zestawienia, tabele.
Edycja tekstu – dokumenty typu podanie, zażalenie itp.
Dokumenty PDF
Pobieranie informacji z dokumentów PDF (strony, tekst, grafika)
Modyfikacja zawartości dokumentów PDF
Edytor graficzny wektorowy (Inkscape)
Obiekty w edytorze wektorowym. Efekty specjalne.
Tekst w edytorze wektorowym.
Edytor rastrowy (Gimp).
Retusz fotografii.
Zmiana koloru oczu, włosów.
Edytor dźwięku (Free Audio Editor)
Efekty specjalne FAE (wyciszanie, pogłaśnianie, miksowanie)
Pobieranie ścieżek dźwiękowych z zasobów YT.
Sieci komputerowe
Topologie, nazewnictwo komponentów sieciowych.
Podstawowe polecenia diagnostyczne
Strony internetowe
Style w stronach internetowych.
Konstrukcje stron opartych na systemach zarządzania treścią.
Prezentacje
Prezentacje interaktywne
Arkusz kalkulacyjny (AK)
Typowe problemy do rozwiązania przy pomocy AK
Formuły logiczne, "operacje" na czasie, prezentowanie wyników
ELearning w praktyce.
Przegląd platform (Classromm, Office 365, Moodle)
Uwagi o ocenianiu.
Ocenianiu podlegać będą przede wszystkim pliki prac:
a) wykonywanych samodzielnie przez uczniów w trakcie zajęć,
b) podanych jako zadania do wykonania w domu,
c) będące inicjatywą własną uczniów.
Ocenianiu podlegać będzie także zaangażowanie ucznia w trakcie trwania zajęć. W takim wypadku uczniowie mogą otrzymywać oceny bardzo dobre i celujące o ile zaangażowanie będzie skuteczne i twórcze a nie jedynie odtwórcze.
Ocena celująca podsumowująca pracę całoroczną może być wystawiona uczniom, którzy w przeciągu roku szkolnego otrzymali z wszystkich ocen średnią arytmetyczną co najmniej bardzo dobry a ich zaangażowanie w trakcie zajęć będzie wyraźnie pozytywnie zauważalne.