UWAGI:
- Wszystkie niezbędne materialy do realizacji nauczanych treści dostarczone zostaną uczniom w postaci elektronicznej. Podręcznik należy traktować jako materiał uzupełniający, ew. do pracy własnej ucznia i nie będzie potrzebny podczas zajęć prowadzonych w szkole.
- Podano poniżej zagadnienia opracowano w oparciu o rekomendowany podręcznik bez określania ilości godzin przeznaczonych na ich realizację, gdyż różne treści realizowane będą na różnej ilości godzin w zależności od tempa pracy w grupie uczniowskiej.
Edycja tekstu – przypomnienie z klasy pierwszej
Dokumenty w formacie PDF – przypomnienie z klasy pierwszej
Przeglądarka PDF-ów Foxit Reader
Dokumety PDF - formularze interaktywne
Algorytmika i programowanie podstawy
Środowisko DEV v 51
DEV - wprowadzanie danych, wyprowadzanie wyników
CPP – funkcja logiczna
CPP – konstrukcja pętli FOR, WHILE
Proste programy z wykorzystaniem generatora liczb pseudolosowych
Witryny - pojęcie hostingu, domeny
Witryny internetowe – po stronie serwera
Konstrukcje stron opartych na systemach zarządzania treścią - CMS
Budowa witryny, wstawianie elementów MM (grafika, dźwięk)
Konstrukcje tabel
Demonstracja CMS na przykładzie Joomli
Bazy danych
Arkuszowa BD – przypomnienie z klasy pierwszej
Relacyjne bazy danych na przykladzie MS Access
Kwerendy
Raporyty
Formularze
ELearning w praktyce.
Przegląd platform (Classromm, Office 365, Moodle)
Uwagi o ocenianiu.
Ocenianiu podlegać będą przede wszystkim pliki prac:
a) wykonywanych samodzielnie przez uczniów w trakcie zajęć,
b) podanych jako zadania do wykonania w domu,
c) będące inicjatywą własną uczniów.
Ocenianiu podlegać będzie także zaangażowanie ucznia w trakcie trwania zajęć. W takim wypadku uczniowie mogą otrzymywać oceny bardzo dobre i celujące o ile zaangażowanie będzie skuteczne i twórcze a nie jedynie odtwórcze.
Ocena celująca podsumowująca pracę całoroczną może być wystawiona uczniom, którzy w przeciągu roku szkolnego otrzymali z wszystkich ocen średnią arytmetyczną co najmniej bardzo dobry a ich zaangażowanie w trakcie zajęć będzie wyraźnie pozytywnie zauważalne.