WYMIANA MIĘDZYSZKOLNA / SCHÜLERAUSTAUSCH

II LO im. Wł. Broniewskiego w Koszalinie - Gymnasium Papenburg

Wizyta naszych uczniów w Papenburgu (Niemcy) zapoczątkowała współpracę z tamtejszym gimnazjum. Dwudziestoosobowa grupa licealistów wraz z trzema germanistkami wyruszyła 15.06.2014 w podróż aż pod holenderską granicę, by szlifować język, zawierać nowe przyjaźnie oraz poznawać kulturę i obyczaje naszych zachodnich sąsiadów. Uczestnicy wymiany zostali przyjęci przez rodziny niemieckie i na 6 dni stali się ich członkami.
Atrakcji było co nie miara: zwiedziliśmy Klimahaus w Bremerhaven, przepiękne stare miasto w Bremie, stocznię Meyer-Werft w Papenburgu i podziwialiśmy wystawę ogrodniczą (Landesgartenschau). Razem z naszymi niemieckimi partnerami złożyliśmy wizytę w miejscu pamięci Esterwegen, gdzie znajdował się jeden z jenieckich obozów, w którym przebywali m.in. powstańcy warszawscy i Niemcy sprzeciwiający się faszyzmowi.
Mieliśmy też okazję przyjrzeć się funkcjonowaniu niemieckiej szkoły. Nie obyło się oczywiście bez wspólnego biesiadowania. Przed wyjazdem nauczyciele, uczniowie i ich niemieckie rodziny spotkali się na wspólnym grillowaniu.

Efekty wymiany przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Szybko zawiązały się polsko-niemieckie przyjaźnie, a przy pożegnaniu popłynęły łzy.

„ Zostaliśmy bardzo mile przyjęci przez niemieckie rodziny. Podczas naszego pobytu panowała przyjacielska atmosfera. Byliśmy pozytywnie zaskoczeni otwartością uczestników na naszą kulturę i zwyczaje.”

Kornelia, Ola i Maciek

„ W przeciągu 5 dni zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc: m.in. Klimahaus, Schmetterlingshaus. Niemieckie rodziny były bardzo gościnne, a nasi partnerzy doskonale zorganizowali nam czas.”

Martyna, Olga, Kasia i Zuzia

„ W środę byliśmy w KZ – Esterwegen. Zarówno polscy jak i niemieccy uczniowie byli poruszeni wystawą. Polaków i Niemców połączyła trudna wspólna historia.”

Dominika, Karolina, Julia

Jesienią przyszedł czas na rewizytę, 15 września powitaliśmy naszych gości w Koszalinie.
Wspólnie zwiedziliśmy Trójmiasto, gdzie bawiliśmy się doskonale w Centrum „ Edukacja” i zachwycaliśmy Gdańską Starówką. Odwiedziliśmy też miejsce pamięci w byłym obozie Stutthof.
Nasi goście mieli okazję poznać polską szkolną codzienność i historię oraz tradycje „Bronka”. W formie gry miejskiej niemieccy uczniowie, w towarzystwie gospodarzy, odkrywali atrakcje turystyczne Koszalina. Wieczorem wspólnie podziwialiśmy „bronkowe talenty” w trakcie koncertu zorganizowanego z okazji 65-lecia naszego liceum. Przepiękny jesienny weekend niemieccy goście spędzili z polskimi rodzinami.
I znów było trudno się rozstać, ale wiosną spotkamy się ponownie...

Galeria - kliknij na miniaturkę aby otworzyć w nowym oknie

rankingi
Szukaj na stronie
Z życia "Bronka"
Wymiana, czerwiec 2019
Z końcem roku szkolnego przyszedł czas na drugą część tegorocznej wymiany między naszym liceum i Gymnasium Papenburg. W niedzielę,  02.06.2019 r. wieczorem, wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy najpierw do Hanoweru. Tam, przed przesiadką przywitał nas taki widok: Świat stanął na głowie ....

Więcej - TUTAJ

Zajęcia laboratoryjne z chemii na Politechnice Koszalińskiej.

W dniach 30-31 V oraz 6-7 VI 2019r. uczniowie z klas drugich o profilu biologiczno – chemicznym uczestniczyli w zajęciach laboratoryjnych z chemii zorganizowanych na Politechnice Koszalińskiej przy ul. Racławickiej. Zajęcia prowadzone pod nadzorem pracownika Politechniki - dr Łukasza Dudka i nauczyciela chemii mgr inż. Jerzego Jasiakiewicza.

Finał wojewódzki piłkarzy ręcznych.
Nasi Bronkowi szczypiorniści walczyli w finale wojewódzkim. Po bardzo zaciętych meczach z szkołami mistrzostwa sportowego  KUKS Szczecin i CKS Szczecin nasi chłopcy zajęli czwarte miejsce. Gratulujemy ogromnej determinacji i walki do końca. Dziękuję za kolejny rok ciężkiej pracy.

Kolejny sukces piłkarzy ręcznych

Kolejny sukces piłkarzy ręcznych. Po wygraniu powiatu drużyna Piotr Jachnowca 28. 03. brała udział w Finałach Regionu . Do naszej hali przyjechały najlepsze drużyny z swoich regionów: Białogardu, Świdwina, Szczecinka. Bo bardzo zaciętym meczu finałowym  z drużyna z Szczecinka nasi chłopcy wygrali zdobywając złoty medal i uzyskując awans do finału wojewódzkiego.

Dn matematyki w "Bronku"
W dniach 19.03-21.03 klasa 2 ,,m’’ zorganizowała Dni Matematyki, w których brały udział wszystkie klasy pierwsze oraz drugie. Przygotowała różne konkurencje, w których toczyły walkę o najwyższe miejsca, zbierając punkty do klasyfikacji generalnej.

8 marca w Bronku

Dzisiaj z okazji Dnia Kobiet Dyrektor szkoły, Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół Bronka oraz Rada Rodziców zorganizowali spotkanie w szkolnej kawiarni.  Była to wyjątkowa uroczystość. Padły serdeczne i ciepłe życzenia ze strony Pana Dyrektora.

LINKI

Wynajem hali
Informujemy, że istnieje możliwość wynajmu hali sportowej
Cena wynajmu wynosi 118 zł netto + VAT za 60 min.